Általános szerződési feltételek

 

Üzemeltetői adatok:

Hollander-2000 Kft

Székhelye: 8000 Székesfehérvár, Zsombolyai utca 11.

Telephelye: 8000 Székesfehérvár, Mártírok útja 44.

Adószám: 11451644-2-07

Cégjegyzékszám: 07-09-004565  "Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága"

E-mail: hollander@hollander.hu

Telefon: +36/22-347-423

Honlap címe: www.hollander.hu 

 

Tárhelyszolgáltatói adatok:

DDSWEB

Címe: 2400 Dunaújváros, Kossuth L. u. 37. fszt. 2.

Telefon: +36 25/404-444

Mobil: +36 20/ 414-18-75

E-mail: info@ddsweb.hu

 

I. Általános tudnivalók


Webáruházunk épületgépészeti termékek eladásával foglalkozik. A megjelenített termékek kizárólag online, a webáruház szoftverén keresztül rendelhetőek meg a kiválasztott termékek kosárba helyezésével és a megrendelési folyamat végig vitelével.

Jelen ÁSZF minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet Ön, mint vevő a Hollander-2000 Kft internetes áruházból történő megrendeléssel kezdeményez.

Webáruházunkban böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehet. A vásárlás azonban regisztrációhoz kötött. Az áruházban mindenki jogosult vásárolni, aki érvényes adatokkal regisztrálta magát, és elfogadja jelen ÁSZF feltételeit.

Az áruházban található termékadatok, fotók, leírások a webáruház üzemeltetőjének tulajdonát képezik, ezért azok összegyűjtése, lementése, tárolása csak a webáruház üzemeltetője előzetes engedélyével lehetséges.

Az áruházban feltüntetett árak (bruttó) fogyasztói árak, magyar forintban (HUF).

 

II. Vásárlás menete


Regisztráció

A webáruház teljeskörű használatához regisztrálnia kell az oldalon. A kitöltendő űrlap eléréséhez a felső menüsáv regisztráció linkjét használja. Töltse ki a mezőket: bejelentkező név, jelszó, számlázási adatok, szállítási adatok, kapcsolati adatok. A *-gal jelölt adatok kitöltése kötelező. Az adatok kitöltése után kattintson a Regisztráció gombra. Ezután a regisztrációt megerősítő e-mail üzenetet fog kapni a megadott e-mail címére, melyben megtalálja a belépéshez szükséges adatokat. A későbbiekben természetesen módosíthatja adatait (profilmódosítás), kérheti elfelejtett jelszavát (jelszóemlékeztető).


Profil módosítása

A regisztrációs adatok módosításához jelentkezzen be az oldalra. Kattintson a Profil módosítása linkre. Módosítsa a kívánt adatokat, végül kattintson az Adatok módosítása ikonra.


Jelszóemlékeztető

Bármikor előfordulhat, hogy elfelejti jelszavát webáruházunkhoz. A főoldalon válassza a Jelszóemlékeztetőt. A megadott mezőbe írja be jelenleg beállított e-mail címét, majd kattintson a Jelszó elküldése ikonra. A rendszer a megadott e-mail címre küldi elfelejtett jelszavát.


A kosár használata

Előszőr adja meg a kiválasztott termék mennyiségét, majd Kosárba helyezni a mellette látható kosár ikonra kattintva tudja.

A felső sávban található Kosár menü folyamatosan mutatja a már kiválasztott termékeket. Természetesen rendelésében tehet változtatásokat, törölhet rendelést, változtathat mennyiséget, de törölheti az egész kosár tartalmát is. A kosárban lévő termék mennyiségének módosításához írja be a kívánt mennyiséget, majd nyomjon a módosítás gombra. A termék törléséhez kattintson a sor végén található kuka ikonra. A kosár teljes tartalmának törléséshez a termék/ek alatt található Kosár ürítése linket használja.


Megrendelés

A kosár tartalmának megrendeléséhez kattintson a Megrendelés ikonra. (Ha még nem lépett be az áruházba nem adhat le rendelést, a vásárláshoz mindenképpen be kell jelentkeznie.) Ezáltal megjelennek a regisztrációnál beállított rendelési adatok (számlázási név és cím - ezeken a profil módosításban változtathat). A szállítási módot megválaszthatja és változtathat a szállítási címen is. Ha minden adat ki van töltve, a vásárlást véglegesítse a Megrendelés elküldése ikonnal.


Rendelés megerősítése

A webáruházban leadott rendeléséről a rendelést követően e-mailben értesíti a rendszer (ezzel egyúttal létrejön a szerződés). Az e-mail tartalmaz egy linket, melyen megtekintheti a rendelés valamennyi részletét. (Kérjük, őrizze meg a megerősítő e-mail-t a teljesítés megvalósulásáig.) Ugyanezeket az adatokat megnézheti a Korábbi rendelések menüpontban, melyben minden eddigi rendeléséről részletes információkat talál. Tájékoztatjuk, hogy a megrendelés 48 órán belüli visszaigazolásának hiányában Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A megrendelést Ön a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosíthatja, illetve lemondhatja (telefonon és e-mailben is).

Elállás a szerződéstől

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján tájékoztatjuk, hogy Ön a megrendelt termékekre vonatkozó, Önt megillető elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

III. Fizetési módok

 

 

Személyes átvétel:

Hollander Épületgépészeti Szakáruházban tudja kifizetni készpénzben vagy bankkártyával.


Utánvétes vásárlás:

Utánvétes vásárlás esetén a megrendelt áru ellenértékét a Sameday, GLS vagy a Magyar Posta (MPL) futárszolgálat munkatársánál tudja készpénzben vagy kártyával kifizetni.

 

Bankártyás vásárlás:

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

 

 

 

 

 

 

IV. A termékek kiszállítása


A termékek kiszállítását szerződéses partnerünk, a Sameday AWB, GLS vagy a Magyar Posta (MPL) futárszolgálat végzi.

 

V. Teljesítési határidő


Webáruházunkban igyekszünk minden terméket készleten tartani a gyors kiszolgálás érdekében. Készleten lévő termékeinket 1-3 munkanapon belül kiszállítjuk. Egyéb esetben a kiszállítás ideje 7-30 munkanap ! A kiszállítás várható napjáról minden esetben e-mailben illetve telefonon értesítjük kedves vásárlóinkat.

 

VI. Adatkezelés

 

A hollander.hu weboldal adatvédelmi nyilatkozata

 

Általános tájékoztató


A jelen adatvédelmi nyilatkozat (továbbiakban: nyilatkozat) tartalmazza a webáruházban megvásárolható termékekkel összefüggő megrendelések teljesítésére, a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat, valamint az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást. Ahol a jelen ÁSZF „jelen adatvédelmi nyilatkozatot” említ, úgy ez a hivatkozás csak a jelen Fejezetben (VI.) foglalt szabályokra értendő. Amennyiben „ÁSZF” kerül említésre, úgy ez alatt a teljes általános szerződési feltételeket kell érteni.  A szolgáltatás használatának megkezdésével a felhasználók elfogadják a jelen Nyilatkozat feltételeit, amely folyamatosan elérhető a webáruház oldalán.

Amennyiben a honlap látogatóinak olyan kérdése lenne, melyet a jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) nem tartalmaz, illetve a jelen ÁSZF alapján nem egyértelmű, kérjük, írja meg nekünk és kollégánk megválaszolja kérdését.

Az üzemeletető elkötelezett a webáruház szolgáltatás minőségének a legmagasabb szinten tartása vonatkozásában, a szolgáltatás használatából eredő esetleges károkért a polgári jog szabályai szerint felel.

 

Az Adatkezelő

 

Név: Hollander 2000 Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely, levelezési cím: 8000, Székesfehérvár, Zsombolyai u. 11.

E-mail cím: hollander@hollander.hu

                    szegedi.tamas@hollander.hu

Telefonszám: +36-22/347423

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH- /2015


Az adatkezelés során alkalmazott alapelvek


Az üzemeltető számára alapvető cél a látogatók személyes adatainak védelme, kiemelten fontosnak tartja a felhasználók – jogszabályok által is meghatározott – információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az üzemeltető látogatók személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát szolgálja, illetve azt garantálja.

 

Az alábbiakban ismertetésre kerülnek az adatkezelés alkalmazott alapelvei, bemutatjuk azokat az elvárásokat, melyeket az üzemeltető saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és melyek betartására kötelezettséget vállal.

  • Az üzemeltető adatvédelmi koncepciója a tájékoztatáson alapuló önkéntes beleegyezésen alapul, melynek megvalósítására a szolgáltatás használatának minden fázisában törekszik.
  • Az üzemeltető biztosítja, hogy az adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályok rendelkezéseivel.
  • A webáruházban adatkezelést az üzemeltető végez, harmadik fél részére személyes adatokat – az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása hiányában – nem szolgáltat, kivéve, ha a szerződés teljesítéséhez harmadik fél igénybe vétele szükséges (pl. Posta, kiszállító cég, stb.).
  • A megrendelés elküldésével a személyes adatok a kiszállító cég irányába történő továbbításához a vásárló kifejezetten hozzájárul.
  • A felhasználókról gyűjtött személyes adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata.
  • Az üzemeltető a webáruházban gyűjtött személyes adatokat más forrásból származó adatokkal az nem kapcsolja össze. Harmadik országba (külföldre) az üzemeltető felhasználói adatokat nem továbbít.
  • A felhasználók adataiból az általános statisztikai módszerekkel készített kimutatásokat, elemzéseket az üzemeltető korlátlan ideig megőrzi. Ezen adatokból nem lehet az érintettre vonatkozó következtetést levonni.
  • A webáruház oldalán az üzemeltető különleges adatot (a faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre vonatkozó adat, valamint a bűnügyi személyes adat) nem gyűjt felhasználóiról.
  • A webáruház látogatói a szolgáltatást önkéntesen használják. Amennyiben törvényi felhatalmazás alapján az üzemeltető köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot szolgáltatni, és annak minden feltétele biztosított, úgy a kérésnek eleget tesz. Ezt a szolgáltatás látogatója és igénybevevője (felhasználó) tudomásul veszi.
  • Az üzemeltető az egyes felhasználók adatmódosítási, adatkérési, adattörlési, adatkezelési tájékoztatási kérdéseit fogadja, és lehetőség szerint haladéktalanul, de legkésőbb a kérdés megérkezésétől számított 30 napon belül válaszol.
  • Jelen ÁSZF hatálya csak az üzemeltető által a hollander.hu honlapon működtetett webáruházra terjed ki.


A honlap látogatóinak technikai jellegű adatainak rögzítése


A honlap látogatása során az áruházi rendszer rögzíti a felhasználók IP címét, melyből bizonyos esetekben következtetni lehet az érintett személyre, ezen kívül rögzíti az operációs rendszer, a böngésző típusát és a látogatott oldal címét.

Az adatmentésnek elsősorban technikai jellegű célja van, a rendszer folyamatos működéséhez elengedhetetlen.

Az adatrögzítés további célja a felhasználói szokások elemzése, látogatottsági statisztikák készítése, mely a még magasabb színvonalú kiszolgáláshoz nyújt segítséget.

A naplóállományok elemzése során felmerült adatokat más információval az üzemeltető nem kapcsolja össze, a felhasználó személyének azonosítására nem törekszik.


Felhasználói regisztráció


Amennyiben a felhasználó vásárolni szeretne a webáruházban, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adni a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a számlázási és szállítási adatait, telefonszámát, e-mail címét, a kapcsolattartó nevét, valamint amennyiben a vásárlást megelőzően regisztrált, a későbbi belépéshez szükséges jelszavát.

A regisztráció során a vásárló jelezheti hírlevél iránti igényét is. A hírlevél igénylés a vásárló által bármikor törölhető. A regisztráció visszaigazolásáról a rendszer automatikus e-mailt küld.

A felhasználó köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni, azt az arra nem jogosult személyektől megfelelően védeni.  Amennyiben az Adatkezelő által működtetett rendszer hibájából kerül sor az adatok harmadik (jogosulatlan) személy birtokába kerülésére, úgy az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelőt a polgári jog szabályai szerinti felelősség terheli.

A regisztrált adatokat az üzemeletető – a felhasználó erre irányuló kérelemére – törli a rendszerből.
 

Az adatkezelés időtartama

 

A regisztráció során kötelezően megadott személyes adatok kezelése a regisztrációval kezdődik és annak törléséig tart. Nem kötelező adatok esetén az adatkezelés az adat megadásának időpontjától az érintett adat törléséig tart. A regisztráció Felhasználó általi törlésére, valamint Szolgáltató általi törlésére bármikor, az  ÁSZF-ben rögzített esetben és módon kerülhet sor.

 

A fenti rendelkezések nem érintik a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését, valamint a Weboldalon történő regisztráció során, vagy egyéb módon adott további hozzájárulások alapján történő adatkezeléseket, továbbá a technikai jellegű adatok kezelését.

 

Kapcsolattartás, jogorvoslat


A Felhasználó bármikor jogosult tájékoztatást kérni az Üzemeltető által kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról, továbbá bármikor módosíthatja azokat az ÁSZF-ben meghatározott módon. Felhasználó jogosult továbbá adatai törlésének kérésére az e pontban megadott elérhetőségek útján. Az Üzemeltető a Felhasználó kérésére tájékoztatást ad a rá vonatkozó, általa kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait.

 

Az érintett a jogait az alábbi elérhetőségeken gyakorolhatja:

Levelezési cím: 8000, Székesfehérvár, Zsombolyai u. 11.

E-mail cím: hollander@hollander.hu

                    szegedi.tamas@hollander.hu

 

A felhasználó bármikor jogosult a helytelenül rögzített adatainak helyesbítését vagy azok törlését kérni. Egyes adatait a Felhasználó a Weboldalon maga helyesbítheti; egyéb esetekben az Üzemeltető a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 30 napon belül törli az adatokat, ez esetben azok ismételten nem helyreállíthatók. A törlés nem vonatkozik a jogszabály (pl. számviteli szabályozás) alapján szükséges adatkezelésekre, azokat az Üzemeltető a szükséges időtartamig megőrzi.

 

A Felhasználó az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info törvény) valamint a Polgári Törvénykönyv alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, továbbá Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) fordulhat az adatkezelő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban felmerült panasza esetén.

 

Amennyiben a Felhasználó a szolgáltatás igénybevételéhez a regisztráció során harmadik fél adatait adta meg vagy a Weboldal használata során bármilyen módon kárt okozott, az Üzemeltető jogosult a Felhasználóval szembeni kártérítés érvényesítésére. Az Üzemeltető ilyen esetben minden a tőle elvárható minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

 

VII. Jogviták rendezése

1. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex,nem áll rendelkezésre.

2.A fogyasztó az eladóval szemben felmerült panaszát szóban, vagy írásban közölheti.

Szóbeli közlés esetén az eladó a panaszt haladéktalanul kivizsgálja.

Írásbeli közlés esetén az eladó a panaszt kivizsgálja, és arról legkésőbb 30 napon belül írásban válaszol a fogyasztónak.

A weboldal üzemeltetője a felmerült panaszokról, és azok kivizsgálásának eredményéről jegyzőkönyvet készít, amelyet megőriz a Fogyasztóvédelmi Hatóság számára.

A fogyasztó (panaszos) békéltető testülethez fordulhat, ez esetben lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület az illetékes. A békéltető testületek illetékessége a gazdasági kamarák illetékességi területeihez igazodik. A fogyasztó azon kamara mellett működő békéltető testülethez fordulhat panaszával, amelynek illetékességi területén lakik. Nem a bepanaszolt gazdálkodó szervezet székhelye állapítja meg az illetékességet. Kisegítő szabályként a szerződés teljesítésének helye szerinti testület előtt is megindítható az eljárás.

Társaságunk alapvető célja, hogy vásárlóit magas szinten kiszolgálja, az esetlegesen adódó vitákat békés úton a fogyasztók számára megnyugtató módon megállapodással rendezze.

Amennyiben mégis jogvitára kerülne a sor, tájékoztatjuk, hogy a a fogyasztónak lehetősége van a jogviták rendezésére az ún. ODR platformon keresztül. Az ODR link elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr.

Tájékoztatjuk, hogy a vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A fogyasztónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni, az illetékes békéltető testület neve:

Baranya vármegye: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36, Tel: (+36) 72/507-154, 20/283-3422, E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun vármegye:  6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Tel: (+36) 76/501-525, 501-532, E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés vármegye: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Tel: (+36) 66/324-976, E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Tel: (+36) 46/501-090, E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapest: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: (+36) 1/488-2131,E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád-Csanád vármegye: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Tel: (+36) 62/554-250/118,E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér vármegye: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Tel: (+36)22/510-310, E-mail: bekeltetes@fmkik.hu.

Győr-Moson-Sopron vármegye:  9021 Győr, Szent István út 10/a. Tel: (+36) 96/520-217, E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Hajdú-Bihar vármegye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Tel: (+36) 52/500-710,52/500-745, E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves vármegye: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint. Tel: (+36) 36/416-660/105 mellék, E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. Tel: (+36) 20/373-2570, E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Komárom-Esztergom vármegye: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Tel: (+36) 34/513-010, E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád vármegye: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14. Tel: (+36) 32/520-860, E-mail: nkik@nkik.hu

Pest vármegye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. Tel: (+36) 1/792-7881, E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy vármegye: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Tel: (+36) 82/501-000,501-026, E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Tel: (+36) 42/420-180, E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna vármegye: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Tel: (+36) 74/411-661, E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas vármegye: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Tel: (+36) 94/312-356,506-645, E-mail: bea@vmkik.hu

Veszprém vármegye: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220. Tel: (+36) 88/814-121, E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala vármegye: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Tel: (+36) 92/550-513, E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról


13. Az érintettek jogai és érvényesítésük
14. § 
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőnél 
a) tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, 
b) személyes adatainak helyesbítését, valamint 
c) személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását. 

15. § 
(1) Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. 

(2) Az adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat. 

(3) A (2) bekezdés szerinti adatok adattovábbítási nyilvántartásban való megőrzésére irányuló - és ennek alapján a tájékoztatási - kötelezettség időtartamát az adatkezelést előíró jogszabály korlátozhatja. E korlátozás körében személyes adatok esetében öt évnél, különleges adatok esetében pedig húsz évnél rövidebb időtartam nem állapítható meg. 

(4) Az adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. (5) A (4) bekezdésben foglalt tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetekben költségtérítés állapítható meg. A költségtérítés mértékét a felek között létrejött szerződés is rögzítheti. A már megfizetett költségtérítést vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett. 

16. § 
(1) Az érintett tájékoztatását az adatkezelő csak a 9. § (1) bekezdésében, valamint a 19. §-ban meghatározott esetekben tagadhatja meg. 

(2) A tájékoztatás megtagadása esetén az adatkezelő írásban közli az érintettel, hogy a felvilágosítás megtagadására e törvény mely rendelkezése alapján került sor. A felvilágosítás megtagadása esetén az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) fordulás lehetőségéről. 

(3) Az elutasított kérelmekről az adatkezelő a Hatóságot évente a tárgyévet követő év január 31-éig értesíti. 

17. § 
(1) Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot az adatkezelő helyesbíti. 

(2) A személyes adatot törölni kell, ha 
a) kezelése jogellenes; 
b) az érintett - a 14. § c) pontjában foglaltak szerint - kéri; 
c) az hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható -, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki; 
d) az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt; 
e) azt a bíróság vagy a Hatóság elrendelte. 

(3) A (2) bekezdés d) pontjában meghatározott esetben a törlési kötelezettség nem vonatkozik azon személyes adatra, amelynek adathordozóját a levéltári anyag védelmére vonatkozó jogszabály értelmében levéltári őrizetbe kell adni. 

(4) Törlés helyett az adatkezelő zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta. 

(5) Az adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen. 

18. § 
(1) A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti. 

(2) Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről. 

19. § 
Az érintettnek a 14-18. §-ban meghatározott jogait törvény korlátozhatja az állam külső és belső biztonsága, így a honvédelem, a nemzetbiztonság, a bűncselekmények megelőzése vagy üldözése, a büntetés-végrehajtás biztonsága érdekében, továbbá állami vagy önkormányzati gazdasági vagy pénzügyi érdekből, az Európai Unió jelentős gazdasági vagy pénzügyi érdekéből, valamint a foglalkozások gyakorlásával összefüggő fegyelmi és etikai vétségek, a munkajogi és munkavédelmi kötelezettségszegések megelőzése és feltárása céljából - beleértve minden esetben az ellenőrzést és a felügyeletet is -, továbbá az érintett vagy mások jogainak védelme érdekében.

VIII.

A webáruházban leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem rátualó magatartás (egy ikonra klikkelés) formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.
A megkötött szerződéseket nem iktatjuk.
A szerződéskötés kizárólag magyar nyelven lehetséges.

Dokumentum letöltése PDF verzióban